logo bloedsuiker
    September 2015
Maak het uzelf makkelijk salade

Veel mensen halen niet de dagelijks aanbevolen 200 gram groenten. Verwen uzelf eens met een makkelijke lunchsalade. Dan is het opeens niet meer moeilijk om aan de 200 gram groenten te komen. Een lunchsalade bevat minder koolhydraten dan een broodmaaltijd. Gebruikt u insuline, dan is het belangrijk uw insulinedosis hierop aan te passen.

Hier een recept voor een makkelijke, snel te bereiden salade:

IngrediŽnten voor 1 persoon

  • kleine of halve rijpe avocado
  • 1 tomaat
  • paar basilicumblaadjes
  • 1 lenteui
  • half handje gemengde noten
  • half handje olijven
  • olijfolie
  • zout

Bereiden
Snij de avocado en tomaat in blokjes, snipper de lenteui. Leg op een bordje, strooi de basilicumblaadjes, noten en olijven eroverheen. Hussel een beetje. Giet een scheut olijfolie over de salade en desgewenst een beetje zout. Klaar!

Serveer met een boterham of een vezelrijke cracker en een kop groene thee.

Varieer!
Als u deze salade maakt, houdt u basilicum, lenteui, noten, olijven en olijfolie over. Geen probleem. Het is altijd fijn om een aantal basisingrediŽnten voor een snelle salade in huis te hebben. Garneer er de rest van de week uw andere salades en groenten mee. Bijvoorbeeld komkommer, rode bietjes of bleekselderijsalade. Heel lekker!

Lastig op uw werk?
Valt mee. Snij de groenten in de ochtend, doe ze in een plastic bakje en neem ze mee naar uw werk. Als u daar een klein flesje olijfolie en een zoutvaatje heeft staan, kunt u dressing vlak voor het eten over uw salade doen, dan blijft alles lekker vers.

Heeft u ook een lekkere en gezonde tip? Laat het ons weten via redactie@bloedsuiker.nl

facebook google plus



maak het jezelf makkelijk salade
Heeft u ook een lekkere en gezonde tip? Laat het ons weten via redactie@bloedsuiker.nl