logo bloedsuiker
    Uitgave 06 - 2009, jaargang 24
Novo Nordisk Media Prize 2009 uitgereikt
Jakko Gunst van het Reformatorisch Dagblad won met het artikel ‘Dubbele last: welbevinden van kind met diabetes op school laat te wensen over’ de Novo Nordisk Media Prize in de categorie ‘Print-media’. De uitzending ‘Dag van de Suikerziekte’ van Jessica van Spengen was de winnaar in de categorie ‘Televisie’. Deze uitzending was te zien in het NOS Jeugdjournaal op Wereld Diabetes Dag 2008. Beide winnaars ontvingen op 28 mei een certificaat en een geldbedrag van € 1.000,-.

Het aantal mensen met diabetes neemt nog steeds toe. Media spelen wereldwijd een belangrijke rol bij het verhogen van het bewustzijn en de kennis over diabetes. Om hieraan een bijdrage te kunnen leveren heeft Novo Nordisk de Media Prize geïnitieerd.

Lees meer op: www.changingdiabetes.nl/mediaprize .
facebook google plus



groepsfoto winnaars jury en erik